Vilkår for kjøp på floyen.no

Kjøpsbetingelser 

Generelle kjøpsvilkår ved bestilling av billetter til Fløibanen og andre produkter fra Fløibanen AS på www.floyen.no.
Disse generelle vilkårene gjelder mellom Fløibanen AS som tilbyder og den personen eller foretaket som selv eller gjennom andre foretar en bestilling på tilbyders webside som avtalekunde hos Fløibanen AS.
Bestillingen kan gjelde billetter, aktiviteter, kjøp av andre produkter og tjenester, eller en kombinasjon av disse.

For billetter som kjøpes i portalen frem til 31.desember 2020 gjelder priser for 2020.
For billetter som skal benyttes i perioden 1.januar til og med 30.april, og fra 1.oktober til og med 31.desember 2021, gjelder lavsesongpriser for 2021.
For billetter som skal benyttes i perioden 1.mai til og med 30.september 2021, gjelder sommerpriser for 2021.

Billettprisene for Fløibanen inkluderer 12 % mva. Dersom mva. for billetter øker i 2021, vil også billettprisene øke.

Ansvarlig formidler:
Fløibanen AS, org.nr. 911 732 173
E-post: info@floyen.no
 

1. Bestillers ansvar

Før man foretar en endelig bestilling, skal man lese og gjøre seg kjent med viktig informasjon om den aktuelle billetten / det aktuelle produktet.
Bestiller er ansvarlig for at kjøpet er i henhold til sine egne ønsker, når det gjelder antall personer og hvilken dato billetten/arrangementet er bestilt til.
Bestiller er ansvarlig for å forsikre seg om at opplysningene i bekreftelsen er i samsvar med bestillingen. Bekreftelsen sendes kun på e-post.

E-posten inneholder en pdf med en kvittering for kjøpet,  og billetter med QR-koder. 

Billettene må skrives ut før ankomst til Fløibanen, eller de kan scannes direkte fra smartphonen din før ombordstinging på Fløibanen. Disse billettene kan ikke skrives ut i billettluken på Fløibanen.

Det er mulig å bestille billetter med hentekode i juli og august 2021, og derfor er det skal vi  inneholder en hentekode, og billettene kan hentes ved å oppgi koden i billettluken.

Billetten scannes adgangsporten før ombordstigning.
Du må registrere deg og logge inn som bruker for å kjøpe billett, og godkjenne avtale og kjøpsvilkårene.
 

2. Billett

Fløibanen har elektronisk billetterings­ og adgangssystem. For å gå om bord i Fløibanen må hver reisende ha egen, gyldig billett.
Dette gjelder alle personer over 4 år.
Barn fra 0 – 3 år kan passere sammen med en voksen med gyldig billett.
Strekkodebilletten som utskrift eller åpnet på mobiltelefonen leses i adgangsporten før ombordstigning, eller billettene kan hentes i billettluken ved hjelp av hentekoden.
Billetter med hentekode kan kun hentes i billettlukens åpningstid.

Billetten er kun gyldig for den dagen du har bestilt billetten, og må brukes da.
Det står på billetten hvilken dato den er gyldig.
Det er viktig at billettene behandles som et verdipapir.
Ved ugyldig, manglende eller misbruk av billett kan man bli ilagt et gebyr på kr.750,- iht. Fløibanens transportvilkår. Transportvilkårene finnes på stasjonene og her
 

3. Gjennomføring av bestilling

Etter korrekt gjennomført online-betaling får de en kvittering på e-post. Kvitteringen vil inneholde QR-kodebillettene og alle detaljer ved ditt kjøp, og skal medbringes til
Fløibanen.

Bestillingen er ikke gjennomført og ikke gyldig i følgende tilfeller:

Bestiller har ikke mottatt e-post med kvittering og billett.

Kortbetalingen avbrytes av ulike årsaker og innbetalingen mislykkes.

Betalingen ikke er fullstendig gjennomført eller korrekt gjennomført slik at beløpet ikke blir trukket fra konto.
Dermed kanselleres den foreløpigreservasjonen etter kort tid og handelen er ugyldig.

Er du i tvil om bestillingen er korrekt gjennomført?
Kontakt oss:
Mail: info@floyen.no (e-post besvares mandag til fredag 08.00 – 15.30)
 

4. Betaling

Vi benytter en betalingsløsning fra Stripe og du kan betale med Visa eller Mastercard.
Tredjepart vil ikke få tilgang til dine personopplysninger eller kredittkortnummer.
 

5. Angrerett

Billetter som er kjøpe til feil dato, eller til feil antall personer refunderes ikke.
Ved kjøp av billett på internett er det ingen rett til avbestilling eller refusjon, jfr Angrerettloven kapittel 5-19.
Dette gjelder også for produktpakker og kampanjer som inneholder datofestedebilletter eller datofestede arrangement.
 

6. Endring i skatter og avgifter

Dersom skatter og eller avgifter endres, og dermed fører til en kostnadsøkning for tilbyder etter at bestillingen er gjennomført og betalt, kan prisen økes tilsvarende for
bestiller. Prisendringen skal umiddelbart meddeles bestiller.
 

7. Forbehold

Det tas forbehold om eventuelle publiserings- eller korrekturfeil på nettsider og på annen informasjon som Fløibanen AS formidler.
 

8. Tvisteløsning

Gjesten bes henvende seg til Fløibanen AS. dersom denne har noe å utsette på bestilte billetter og/eller arrangement og produktpakker. Dersom gjesten og Fløibanen AS
ikke klarer å forhandle seg til enighet skal eventuell tvist vedrørende tidligere inngått avtale løses i Bergen tingrett.
 

9. Force Majeure

Begge parter har rett til å gå bort fra avtalen dersom arrangementet ikke kan gjennomføres som følge av krigshandlinger, naturkatastrofer, arbeidsmarkedskonflikter, lengre avbrudd i vann- eller energitilførsel, brann eller andre tilsvarende større hendelser som ingen av partene har kunnet forutse eller påvirke.